Sklep internetowy działający pod adresem internetowym https://dabrowskaprzepisy.pl/ksiazki/ (zwany dalej: „Sklep internetowy”) prowadzony jest przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą: DABROWSKA RECIPES, Elgfaret 42, 2016 Frogner, org. nr. 924495316.
- 1. DEFINICJE
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- FORMULARZU REJESTRACYJNYM – rozumie się przez to formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający utworzenie Konta Klienta.
- FORMULARZU ZAMÓWIENIA – rozumie się przez to formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KLIENCIE – rozumie się przez to osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną, w szczególności zamierza zawrzeć lub zawarła umowę sprzedaży ze Sprzedawcą/Usługodawcą.
- KONSUMENCIE– rozumie się przez to Klienta będącego osobą fizyczną, dokonującego ze Sprzedawcą/Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- UMOWIE – rozumie się przez to dwustronną czynność prawną między Klientem a Sprzedawcą/Usługodawcą, na mocy której Sprzedawca/Usługodawca zobowiązuje się do przeniesienia na Klienta własności rzeczy i jej wydania a Klient zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić cenę.
- KONCIE – rozumie się przez to oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy/Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Klienta w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
- PRODUKCIE – rozumie się przez to dostępną w Sklepie internetowym rzecz ruchomą będącą przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą/ Usługodawcą.
- REGULAMINIE – rozumie się przez to niniejszy regulamin Sklepu internetowego.
- SKLEPIE INTERNETOWYM– rozumie się przez to serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę/Usługodawcę, dostępny pod adresem elektronicznym https://www.dabrowskaprzepisy.pl/ksiazki/za pośrednictwem którego Klient może uzyskać informacje o Produkcie i jego dostępności oraz kupić Produkt u Sprzedawcy/ Usługodawcy,
- SPRZEDAWCY/USŁUGODAWCY – rozumie się przez to przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą DABROWSKA RECIPES, Elgfaret 42, 2016 Frogner, org. nr. 924495316.
- ZAMÓWIENIU – rozumie się przez to zamówienie na Produkt lub Produkty złożone przez Klienta w Sklepie internetowym, zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- ŚWIADCZENIU – rozumie się przez to realizację zamówienia przez Sprzedawcę/Usługodawcę oraz czynności z tym związane.
- KLAUZULACH – rozumie się przez to zgodę Klienta na przetwarzanie danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę/Usługodawcę lub zgodę Klienta na przekazywanie przez Sprzedawcę/Usługodawcę osobom trzecim danych osobowych Klienta.
- 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy jest platformą teleinformatyczną (systemem informacji i zdalnego wyboru oraz zakupu Produktów), umożliwiającą Klientom zapoznanie się z Produktami Sprzedawcy oraz zawarcie Umowy. W tym celu Usługodawca udostępnia Klientom odpowiednie narzędzia systemowe oraz świadczy usługi na zasadach określonych w Regulaminie.
- Klient będący osobą fizyczną musi ukończyć 18 lat i posiadać pełną zdolność do czynności prawnych.
- Klient korzystający ze Sklepu internetowego zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu.
- 3. RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu internetowego usługi drogą elektroniczną polegające na:
- Prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym.
- Umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym poprzez wypełnienie formularza składania Zamówienia.
- 4. ZAPROSZENIE DO ZAWARCIA UMOWY
- Zdjęcia i opisy Produktów zamieszczone w Sklepie internetowym są materiałami poglądowymi, które mają na celu jedynie umożliwienie Klientowi wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Produktów. W szczególności wygląd Produktu na zdjęciach prezentowanych w Sklepie internetowym może różnić się w niewielkim stopniu od zewnętrznego wyglądu Produktu wydawanego Klientowi, które to różnice mogą wynikać z innych ustawień monitora Klienta, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do zakupów. Powyższe zastrzeżenia nie odnoszą się do udostępnionych w Sklepie internetowym specyfikacji technicznych oraz oznaczeń właściwości danego Produktu.
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie internetowym poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy (art. 71 Kodeksu cywilnego).
- 5. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Świadczenie usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę jest bezpłatne.
- Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym poprzez wypełnienie Formularza zamówienia zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia.
- 6. KORZYSTANIE ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Rejestracja Konta wymaga od Klienta zdalnego wypełnienia Formularza Rejestracyjnego (dostępnego na stornie Sklepu internetowego) poprzez wprowadzenie wymaganych przez Sprzedawcę/Usługodawcę danych, w tym danych osobowych obejmujących imię i nazwisko/nazwę Klienta, a w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej również numer NIP, adres poczty elektronicznej (e-mail) Klienta.
- W procesie rejestracji Konta, Klient ma możliwość zaznaczenia pól wyboru [checkboxów] wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji o nowościach i aktualnych promocjach poprzez zaznaczenie pola „Newsletter”.
- W procesie rejestracji Konta, Klient ma obowiązek zaznaczenia pola wyboru [checkbox] zawierającego oświadczenie, że zapoznał się i akceptuje Regulamin.
W procesie rejestracji Konta Klient samodzielnie ustala i wprowadza Hasło. Rejestracja Konta wymaga nadto zaakceptowania przez Klienta, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru [checkbox] zawierającego zgodę na umieszczenie danych teleadresowych Klienta w bazie klientów Sprzedawcy/Usługodawcy i wykorzystanie ich zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L 119), dalej zwanego RODO.
- Zgoda Klienta na przetwarzanie danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę/Usługodawcę w celu zarejestrowania i prowadzenia Konta oraz zgoda Klienta na przekazywanie przez Sprzedawcę/Usługodawcę osobom trzecim danych osobowych Klienta w celu realizacji składanych przez Klienta Zamówień są Klauzulami wymaganymi, niezbędnymi do założenia Konta, złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy ze Sprzedawcą/ Usługodawcą.
- Konto dostępne jest dla osób, które zalogują się do niego podając wskazany podczas procesu rejestracji adres e-mail i hasło. Użytkownik ponosi całkowitą odpowiedzialność za skutki udostępnienia adresu e-mail i hasła osobom trzecim.
- Umowy zawarte w związku z Zamówieniami złożonymi przez osoby trzecie korzystające z Konta danego Klienta, z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy/Usługodawcy, uważane są za zawarte w imieniu Klienta i mają moc wiążącą wobec tego Klienta.
- Złożenie Zamówienia może nastąpić:
- W przypadku nowego Klienta – bez rejestracji Konta w Sklepie internetowym,
- W przypadku nowego Klienta – poprzez rejestrację Konta w Sklepie internetowym i jednoczesne złożenie Zamówienia,
- W przypadku Klienta posiadającego Konto – po zalogowaniu się do Konta.
- Złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym następuje poprzez wypełnienie Formularza zamówienia.
- Klient wybiera interesujący go Produkt poprzez kliknięcie na pole oznaczone nazwą „Sklep online z książką” widoczne na stronie Sklepu internetowego.
- Klient zostaje przekierowany na stronę Sklepu internetowego, na której znajduje się opis wybranego Produktu oraz jego cena. Jeżeli Klient chce kontynuować składanie Zamówienia powinien kliknąć pole „Koszyk”.
- W momencie wybrania pola, o którym mowa w punkcie b) Klient zostaje przekierowany na stronę Sklepu internetowego, na której znajduje się podsumowanie Zamówienia, tzw. koszyk oraz:
– Klient ma możliwość modyfikacji Zamówienia (np. zmienić ilość lub usunąć Produkty).
– Klient ma możliwość sfinalizowania zakupów wybranych Produktów w Sklepie internetowym.
- W momencie wybrania pola „Zapłać”, Klient zostaje przekierowany na stronę Sklepu internetowego, na której widnieją opcje opisane w § 6 pkt 8.
– Klient zostaje przekierowany na stronę Sklepu internetowego, na której widnieje formularz wymagający wypełnienia danych identyfikujących Klienta, danych adresowych, sposobu wysyłki, sposobu płatności. W tym miejscu, Klient ma możliwość zaznaczenia pól wyboru [checkboxów] wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji o nowościach i aktualnych promocjach poprzez zaznaczenie pola „Newsletter”. Nadto, Klient ma obowiązek zaznaczenia pola wyboru [checkbox] zawierającego oświadczenie, że zapoznał się i akceptuje Regulamin.
– Klient, po wybraniu pola „Zarejestruj się” zostaje przekierowany na stronę Sklepu internetowego, na której widnieje Formularz Rejestracyjny wymagający podania przez Klienta danych, w tym danych osobowych obejmujących imię i nazwisko Klienta, adres poczty elektronicznej (e-mail) Klienta. W tym miejscu, Klient ma możliwość zaznaczenia pól wyboru [checkboxów] wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji o nowościach i aktualnych promocjach poprzez zaznaczenie pola „Newsletter”. Nadto, Klient ma obowiązek zaznaczenia pola wyboru [checkbox] zawierającego oświadczenie, że zapoznał się i akceptuje Regulamin.
– Klient posiadający Konto w Sklepie internetowym, loguje się do swojego Konta w celu złożenia Zamówienia, podając adres e-mail oraz Hasło.
- Niezależnie od wybranego sposobu złożenia zamówienia, Klient jest informowany przez Sprzedawcę/Usługodawcę o:
1) głównych cechach Świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu Świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z Konsumentem;
2) danych identyfikujących Sprzedawcę/Usługodawcę, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany;
3) adresie Sprzedawcy/Usługodawcy, adresie jego poczty elektronicznej oraz numerach telefonu lub faksu, pod którymi Konsument może szybko i efektywnie kontaktować się ze Sprzedawcą/Usługodawcą;
4) adresie, pod którym Konsument może składać reklamacje, jeżeli jest inny niż adres, o którym mowa w pkt 3;
5) łącznej cenie lub wynagrodzeniu za Świadczenie wraz z podatkami, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia;
6) kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, w przypadku gdy są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się;
7) sposobie i terminie zapłaty;
8) sposobie i terminie spełnienia Świadczenia przez Sprzedawcę/Usługodawcę oraz stosowanej przez Sprzedawcę/Usługodawcę procedurze rozpatrywania reklamacji;
9) sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od Umowy, a także wzorze formularza odstąpienia od Umowy,
10) kosztach zwrotu Produktu w przypadku odstąpienia od Umowy, które ponosi Konsument; kosztach zwrotu Produktu, jeżeli ze względu na swój charakter Produkt te nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą;
11) obowiązku Sprzedawcy/Usługodawcy dostarczenia Produktu bez wad;
12) istnieniu i treści gwarancji i usług posprzedażnych oraz sposobie ich realizacji;
13) czasie trwania Umowy lub o sposobie i przesłankach wypowiedzenia Umowy – jeżeli umowa jest zawarta na czas nieoznaczony lub jeżeli ma ulegać automatycznemu przedłużeniu;
14) minimalnym czasie trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z Umowy;
16) funkcjonalności treści cyfrowych oraz technicznych środkach ich ochrony;
17) mających znaczenie interoperacyjnościach treści cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem, o których Sprzedawca/Usługodawca posiada informacje;
18) możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur.
- Następnie, po wybraniu pola „Zapłać”, Klient zostaje przekierowany na stronę Sklepu internetowego, na której konieczne jest wypełnienie danych dotyczących Klienta, wskazania adresu dostawy, sposobu wysyłki, sposobu płatności.
- Następnie, po wybraniu pola „Zamów i dokonaj zapłaty”, Klient zostaje przekierowany na stronę Sklepu internetowego, na której widnieje podsumowanie Zamówienia. Po złożeniu Zamówienia w Sklepie internetowym, Zamówienie jest potwierdzane za pomocą wiadomości e-mail przez Sprzedawcę/Usługodawcę. W przypadku umowy z Konsumentem, potwierdzenie zawarcia umowy jest przekazywane na wskazany przez Konsumenta adres e-mail w formie pliku PDF i zawiera informacje, o których mowa w §6 ust.9 lit e) pkt 1)-18). Po potwierdzeniu przez Sprzedawcę/ Usługodawcę, Zamówienie zostaje przyjęte do realizacji.
- 7. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatek VAT. Ceny nie zawierają jednak kosztów przesyłki i płatności, które są wskazywane w trakcie składania Zamówienia.
- Zapłata przez Klienta ceny jest warunkiem koniecznym dla powstania skutku rozporządzającego zawartej Umowy.
- W terminie 24 godzin od momentu złożenia Zamówienia przez Klienta, ma on możliwość wprowadzenia zmian do złożonego Zamówienia lub anulowania Zamówienia. O powyższym Klient jest zobowiązany poinformować Sprzedawcę/Usługodawcę przesyłając mu wiadomość mailową na adres: sklep@dabrowskaprzepisy.pl w terminie wskazanym w zdaniu pierwszym.
- Każda Umowa będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do przesyłek, tj. fakturą VAT.
- 8. SPOSOBY PŁATNOŚCI I DOSTAWY
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- Płatność on – line za pomocą systemu PayU;
- Płatność za pomocą przelewu bankowego.
- Najpóźniej w chwili złożenia Zamówienia, Konsument wyraża zgodę na każdą dodatkową płatność wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki umowne Sprzedawcy/Usługodawcy.
- Sprzedawca dostarcza Klientom Produkty paczką kurierską za pośrednictwem przedsiębiorstwa prowadzącego działalność w zakresie dostawy towarów.
- Koszty dostawy są wskazywane w trakcie składania przez Klienta Zamówienia.
- Termin dostawy to czas oczekiwania przez Klienta na przesyłkę Produktu, na który składa się czas kompletowania Produktu i czas dostawy Produktu.
- Jeżeli Strony nie umówiły się inaczej, umowa sprzedaży powinna zostać wykonana przez Sprzedawcę w terminie od 1 do 7 dni roboczych po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- Jeżeli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia w terminie z tego powodu, że przedmiot świadczenia jest chwilowo niedostępny, niezwłocznie, najpóźniej jednak niż w terminie siedmiu dni od dnia zawarcia Umowy, zawiadomi Klienta o wydłużonym czasie wykonania Umowy bądź o możliwości odstąpienia przez Klienta od Umowy. W braku zgody Klienta na wydłużony czas wykonania Umowy, umowa rozwiązuje się, a Sprzedawca zwraca Klientowi uiszczoną cenę.
- 9. WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW
O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną:
- Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną bezterminowa o charakterze ciągłym (np. o prowadzenie Konta w Sklepie internetowym).
- Klient może wypowiedzieć umowę poprzez przesłanie stosownego oświadczenia w wiadomości na adres mailowy: sklep@dabrowskaprzepisy.pl
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną bezterminową o charakterze ciągłym w przypadku, gdy Klient dostarcza treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa rozwiązuje się po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
- Wypowiedzenie prowadzi do unicestwienia stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość, nie prowadzi więc do wyeliminowania skutków prawnych, które powstały wcześniej – w czasie trwania umowy.
- Usługodawca i Klient mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie w drodze porozumienia Stron.
- 10. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Reklamacje z tytułu wadliwości Produktu:
- Klient, w przypadku wadliwości Produktu, ma prawo na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. nr 16, poz. 93) zgłosić odpowiednie żądania Sprzedawcy.
- Zawiadomienia o wadliwości Produktu oraz zgłoszenia odpowiedniego żądania można dokonać poprzez przesłanie wiadomości na adres mailowy sklep@dabrowskaprzepisy.pl. W zgłoszeniu należy podać szczegółowy opis wady oraz dane kontaktowe, w szczególności numer telefonu.
- Gdy jest to niezbędne dla oceny wady Produktu należy go dostarczyć na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres lub w inny podany przez Klienta sposób.
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez Sklep internetowy:
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego Klient może składać poprzez wysłanie wiadomości na adres mailowy sklep@dabrowskaprzepisy.pl
- Zaleca się podanie w powyższej wiadomości jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Klienta podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Klienta sposób.
- 11. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument, który zawarł Umowę na odległość, może od niej odstąpić w terminie 14 dni od dnia odebrania przesyłki zawierającej Produkt bez podania przyczyn i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów wskazanych w ust. 9 i 10 niniejszego paragrafu, składając stosowne oświadczenie na piśmie. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie należy wysłać na następujący adres e – mail sklep@dabrowskaprzepisy.pl
- W razie odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
- Składając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, Konsument zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu Produktu Sprzedawcy/Usługodawcy, w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była wynikiem korzystania z Produktu w sposób nie wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru i cech Produktu.
- Zwrotu można dokonać maksymalnie w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem na adres Sprzedawcy/Usługodawcy wskazany w ust. 1 powyżej. Do zwracanego Produktu należy dołączyć kopię dowodu zakupu,(kopia faktury, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego itp.).
- Sprzedawca/Usługodawca dokona, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia rzeczy.
- Sprzedawca/Usługodawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca/Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwracany Produkt nie może nosić śladów użytkowania, z wyjątkiem wskazanym w ust. 3 niniejszego paragrafu, musi być zwrócony w stanie nienaruszonym, w oryginalnym opakowaniu.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę/Usługodawcę, Sprzedawca/Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca/Usługodawca ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- W chwili odstąpienia przez Konsumenta od umowy zawartej na odległość wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sprzedawcę/Usługodawcę. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 9 i 10 powyżej.
- Postanowienia dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym paragrafie stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- 12. DANE OSOBOWE I POLITYKA PRYWATNOŚCI
- Korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga udostępnienia przez Klienta jego danych osobowych w zakresie określonym i wymaganym przez Sprzedawcę.
- Dane osobowe podawane przez Klienta w Sklepie Internetowym (w tym w procesie rejestracji Konta, w procesie składania zamówienia bez rejestracji w Sklepie Internetowym, w procesie korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym), przetwarzane są ̨ przez Dabrowska Receipes z adresem siedziby: DABROWSKA RECIPES, Elgfaret 42, 2016 Frogner (Administrator danych).
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do dokonywania zakupów oraz korzystania z tych usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę/Usługodawcę, które wymagają̨ podania danych osobowych. Sprzedawca/Usługodawca przetwarza dane osobowe w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Klientem i wykonywania umów sprzedaży produktów zamówionych przez Klienta w Sklepie Internetowym, a w przypadku wyrażenia przez Klienta zgody na przesyłanie Newslettera, również̇ w celu świadczenia usługi związanej z wysyłką Newslettera.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięcia. Dane osobowe mogą̨ być poprawiane lub usuwane po zalogowaniu się̨ na Konto Klienta lub poprzez bezpośredni kontakt ze Sprzedawcą/Usługodawcą.
- Klient podając dane oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są̨ jego danymi.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klienta znajdują się̨ na stronie internetowej Sklepu Internetowego poświęconej polityce prywatności, która jest integralną częścią̨ Regulaminu.
- 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1740 z późn. zm.); Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 344); Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 287 z późn. zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego; jak również Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L 119).
- Rozstrzyganie sporów:
- Sprzedawca/Usługodawca nie wyraża zgody na korzystanie z pozasądowego systemu rozwiązywania sporów w sprawach konsumenckich.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Klientem będącym jednocześnie Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1740 z późn. zm.) zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1575 z późn. zm.).
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Klientem niebędącym jednocześnie Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1740 z późn. zm.), zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
- Załączniki stanowią integralną część Regulaminu.
- Regulamin jest udostępniany Klientom nieodpłatnie i nieprzerwanie na stronie internetowej Sklepu internetowego w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie i odtwarzanie oraz utrwalenie jego treści w każdej chwili.
- Wszelkie zmiany w Regulaminie publikowane będą na stronie Usługodawcy w terminie co najmniej trzydziestu dni przed wejściem tych zmian w życie.
- W terminie czternastu dni od wejścia w życie zmian Klient może rozwiązać Umowę za siedmiodniowym terminem wypowiedzenia. Wypowiedzenie powinno być złożone Usługodawcy na piśmie. Brak wypowiedzenia Umowy w tym trybie oznacza przyjęcie bez zastrzeżeń wszystkich zmian w Regulaminie.